UNESCO ühendkoolina tähistas ka meie kool oktoobris õiglase kaubanduse kuud. Erinevates klassides tegutsesime selle nimel, et tuua fookusesse õiglase kaubanduse teemad, kus sel õppeaastal rõhutati seost puuvilla tootmisega.
Juba mitmendat aastat valmisid 15. oktoobril Aktiivi eestvedamisel kooli iganädalasel koogimüügil maiustused õiglase kaubanduse toodetest.
14. oktoobril toimus MTÜ Mondo e-külalistund tekstiilist ja õiglasest kaubandusest, kus osalesid õpetajate Kadi Rünkla, Kadi Vonki ja Kairi Hõraku eestvedamisel 9.c ja 9.d klass. Lisaks sellele, et õpilased said loengust üldiseid teadmisi tekstiilist ja õiglasest kaubandusest, tõi õpetaja Kadi Rünkla välja teadmist linast kui esimesest taimest, mida inimene hakkas kangavalmistamise eesmärgil kasvatama.
Viimasel oktoobrikuu nädalal osalesid 12. klassi maailmahariduse kursuse õpilased ja 6.b klass ühiselt õiglase kaubanduse kuu viktoriinis.
Maailmahariduse kursuse noored 12. klassist külastasid ka koduse tööna erinevaid jaekette, et leida sealt õiglase kaubanduse tähistusega tooteid. Lisaks vaadati üheskoos dokumentaalfilmi “Nähtamatud käed”, mis rääkis lapstööjõust ja tarbimisahela läbipaistmatusest, mille valguses on eriti oluline teadvustada õiglase kaubanduse tähendust. Rühmatööna valmisid pärast jaekettide külastust plakatid, kus võrreldi FairTrade tooteid oma tavapärase valikuga (suhkur, kohv, tee, šokolaad, kakao, maiustused). Kauplused, mida õpilased külastasid olid: Rimi, Prisma, Maxima ja Selver. Õpilased küll leidsid õiglase kaubanduse tooted üles, kuid mitte kõikidest kategooriatest ega kõikidest poodidest. Üldiselt märgati, et sellise märgistusega tooteid on kahjuks vähe ja nende leidmiseks peab tarbija väga teadlikult otsima, et need üldse üles leida. Esimese asjana märkasid õpilased, et hind on kallim, kuid see ongi märk ka meile, et peaksime endalt küsima, kuidas üks või teine toode meieni nii odavalt üldse jõuab. Võrreldes eelmise aasta sarnase ülesandega, leidus sel korral noorte valikutes ka neid tooteid, mis nende enda valikutest alati kallimad ei olnud. Lisaks vaadati ka lühifilmi “Niidi lahti harutamine”, mis andis ülevaate puuvilla teekonnast, alates taime kasvatusest meie rõivasteni ning kuidas on see seotud õiglase kaubanduse põhimõtetega. Kui teemaga tundides alustati, tõi 75% õpilastest maailmahariduse kursusel välja, et nad ei olnud varasemalt toodete märgistusele tähelepanu pööranud, kuid saadud teadmised õiglasest kaubandusest panid neid mõtlema nende tuleviku tarbija valikute üle. Igaüks meist peaks teadvustama, et meie ostuvalikud annavad signaali tootjale.
Pea alati meeles, et märgi taga on inimesed, kes on toote sinuni toonud ja igaüks neist väärib elamisväärset palka ja töötingimusi. Tee alati teadlik valik!