5. aprillil oli põhikoolis projektipäev, mil iga lend tegeles ainealaste lõiminguprjektidega.
5. klasside projektipäeva eesmärk oli õpilastel õppida luulet analüüsima ja tõlgendama. Olemasolevate eesti kirjandustekstide põhjal lõid õpilased uues žanris uue teksti - luulepõimiku, mida tuli kohapeal meeskonnaga esitada. Rühmiti koostasid õpilased vastavalt etteantud teemale väikse luulelavastuse, lisades oma äranägemise järgi liikumist, helisid, näomaske, lavakujundust. Kõik rühmad suhtusid ülesandesse tõsiselt ning etteasteid olid nauditavad nii tegijatele kui ka vaatajatele.
6. klasside õpilased tutvusid projektipäeval erinevate loodusainetega, mida nad järgmistel aastatel õppima hakkavad. Kolme paralleelklassi õpilased jagati läbisegi 4-liikmelistesse rühmadesse ning iga rühm sai märksõnad ja teaduses oluliste inimeste nimed, kelle ja mille kohta tuli hakata infot otsima. Märksõnade komplektid olid valdkondadest füüsika, keemia, bioloogia ja geograafia. Iga rühm sai tutvumiseks sõnad ja nimed, mis olid omavahel mingil moel seotud. Kuidas need seotud olid, tuli õpilastel infot otsides ise avastada ning 2-minutiliseks esitluseks ette valmistada. Eraldi eesmärk oli kasutada slaididel erinevaid multimeedia võimalusi: tekste, pilte, animatsiooni, videot ja helisid. Projektipäeva lõpul, kui kõik rühmad olid oma slaidid ühte suurde ühisesse esitlusse kokku pannud, koguneti aulasse. Aulas esitlesid kõik rühmad oma slaide ja rääkisid, mida huvitavat nad olid teada saanud. Kõik osalejad said esinemiskogemuse võrra rikkamaks. Kokkuvõttes oli see üks tore sissejuhatus vanemate klasside loodusainete õppimisse.
7. klassi õpilaste projektipäeval olid lõimitud ajalooõpetus ja tehnoloogia ning eesmärk oli valmistada taaskasutades pappi keskaegse elaniku maja makett. Õpilaste päev algas ülevaatliku video vaatamisega keskaegsest kaupmehe majast, seejärel tutvuti täpsemalt maja jaoks oluliste fassaadielementidega ning tehti joonis. Joonise järgi alustati maja konstrueerimist ning viimistlemist iseloomulike elementide ja värvidega.
Õpilaste käe all valmisid taaskasutatud materjalidest omanäolised vanalinna majakesed, mis toimetati kooli kõrval olevasse Mooniõite lasteaeda lastele mängimiseks.
8. klasside projekti eesmärk oli õpilastel tutvuda rahvusköögi mõiste ja selle olulisusega, uurida erinevate rahvusköökide eripärasid, toiduvalmistamise traditsioone ja kultuurilist tausta. Projekti raames õpiti kasutama veebipoode ja neist vajalikke andmeid otsima. Kõik õpilased tegid tööd innuga, ei näinud kellegi rühmas õpilast, kes oleks igavlenud. Projekti lõpus valmisid väga kenasti illustreeritud plakatid erinevate rahvusköökide toitudest.
9. klasside projektis pidi õpilased tõlkima eesti keelest vene ja inglise keelde lauluteksti, kasutama selleks arvutipõhiseid tõlkeprogramme. Seejärel tuli sobitada (eesti) lauluviise vene ja inglise tekstiga ning õppida tegema muusikavideot, kasutades selleks mõlemat võõrkeelt.
Õpetajate tagasiside:
- projektipäev üllatas taas positiivselt. Alati on hea näha, kui õpilased oskavad midagi, mida ise ei oska. Positiivselt kadedaks teeb, kuidas õpilased mängleva kergusega videoid monteerisid, sinna pilte ja heli lisasid. Huumorisoont jagus neil oma ettevõtmises.
- Reedene projektipäev oli meeldiv. Ettevalmistus algas juba varakult, koostöö organiseerijatega oli konstruktiivne.
- Meie noored on väga iseseisvad ja nutikad, millist ülesannet me neile ka ei annaks, nad saavad hakkama!
Aitäh kõigile õpilastele ja juhendajatele!
põhikooli õppejuht Rita Laur-Reinumägi